Teamactiviteit

Afgelopen vrijdag hadden we onze jaarlijkse teamactiviteit!
We zijn deze zonnige middag begonnen met wat lekkers. Daarna volgde de activiteit waarbij we virtual reality spellen konden doen zoals skiën of een operatie uitvoeren. Voor de een nog even wennen en voor de ander bekend terrein, sommigen gingen er helemaal in op!
Later op de dag hebben we genoten van een lekkere barbecue.

Verhuisd!

Wij zijn verhuisd!

Voortaan zijn wij te vinden op ons nieuwe adres: Daalakkersweg 10 te Eindhoven. Op het terrein van Sectie-C. De hele 2e etage is van Breen Services!
Wij zijn hier met veel plezier aan het werk gegaan!

www.breenservices.nl

Breen Services ontvangt PSO-certificaat voor sociaal ondernemerschap

Persbericht

Breen Services heeft PSO-Trede 3 én het PSO 30+ certificaat behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Het Eindhovense IT-bedrijf van Jeroen en Judith Scholten voldoet hiermee aan de eisen van PSO-Trede 3. Minimaal 30% van de medewerkers heeft een afstand tot de arbeidsmarkt. PSO is het meetinstrument én keurmerk van TNO dat de mate van sociaal ondernemen objectief meet- en zichtbaar maakt. ‘Het is onze ambitie om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt zich te laten ontplooien op het gebied van IT’, vertelt eigenaar Judith Scholten. ‘Jeroen en ik zijn heel trots dat TNO en PSO-Nederland onze inspanningen waarderen met het PSO-certificaat.’  

TNO en PSO-Nederland hebben in nauwe samenwerking met de markt, de PSO volgens de nieuwste wetenschappelijke inzichten vanaf 2010 (door)ontwikkeld. De PSO is inmiddels uitgegroeid tot de landelijke norm voor sociaal ondernemen. ‘Breen Services heeft bewust gekozen voor een sociaal karakter’, vervolgt Judith Scholten haar verhaal. ‘Die visie dragen we uit. Zowel naar medewerkers toe, als naar klanten. De enorme betrokkenheid van ons team vormt de basis van een prettige en hechte samenwerking met onze (vaste) klanten.’

 

Talenten ontdekken en tot bloei komen

Het doel van de PSO is om meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op een duurzame en een kwalitatief goede wijze aan werk te helpen. Een werkgever kan met een PSO-certificaat bij steeds meer opdrachtgevers aantonen duurzaam werk te maken van sociaal ondernemerschap. ‘Breen Services levert diensten op het gebied van IT, zoals kantoorapplicaties, web portals, ondersteuning bij Office 365 en nog veel meer’, licht Judith Scholten de werkzaamheden van haar bedrijf toe. ‘De meeste IT-werkzaamheden binnen ons bedrijf lenen zich prima om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te geven om hun talenten te ontdekken en tot bloei te komen.’

Stages, werkervaringsplekken en vaste banen

Het PSO-keurmerk kent vier prestatieniveaus: de Aspirant-status, Trede 1, Trede 2 en Trede 3. Het idee achter de Trede-benadering is dat organisaties kunnen groeien op de PSO-Prestatieladder door op een duurzame wijze meer werkgelegenheid te bieden aan kwetsbare groepen in de samenleving. PSO 30+ is een extra certificering voor PSO-Trede 3 organisaties. ‘Bij Breen Services ligt de focus op het begeleiden en opleiden van mensen met een autismespectrumstoornis’, licht Judith Scholten een tipje van de sluier op. ‘Via stages of werkervaringsplekken draaien ze mee in het werkproces, bouwen ze ritme op en ontdekken ze hun talenten. Van hieruit kunnen ze doorstromen naar een betaalde baan bij Breen Services of een ander bedrijf.

Vier medewerkers hebben dit traject succesvol afgelegd en staan nu bij ons op de loonlijst. Zij vormen het bewijs dat onze aanpak werkt.’

Begeleiding, sturing en ontplooiing

Breen Services houdt rekening met de arbeidsbeperking van medewerkers. Judith en Jeroen Scholten bieden niet alleen de werkzaamheden op aangepaste wijze aan. Ze waarborgen ook consequent de broodnodige begeleiding en sturing. Die is vaak per persoon verschillend. ‘Veel talentvolle, jonge mensen met een autismespectrumstoornis dreigen buiten de boot te vallen, omdat ze er niet in slagen om via het reguliere circuit een opleiding af te ronden’, stelt Judith Scholten tot slot vast. ‘Bij Breen Services reiken we die mensen de hand. Vanuit een uitkeringssituatie geven we hen de kans om zich zonder diploma te ontplooien. Het is geweldig dat we hiervoor het PSO-certificaat ontvangen.’

Meer informatie?

Meer weten over Breen Services, kijk dan op www.breenservices.nl of bel Judith Scholten voor meer tekst en uitleg over het behaalde PSO-certificaat: (040) 7879410. Kijk ook eens op www.pso-nederland.nl om meer te lezen over het PSO -Nederland.

 

Wij gaan verhuizen!

Nadat we ruim twee jaar met heel veel plezier met ons kantoor op de huidige locatie hebben gezeten, zijn we nu toch echt uit onze voegen gegroeid. Dat betekent: verhuizen!

We hebben een perfect kantoor gevonden voor Breen Services en we zijn dan ook heel erg blij dat we daar vandaag ons huurcontract hebben ondertekend. We verwachten hier vanaf (ergens in) mei in te zitten. We gaan niet ver weg maar komen terug op het terrein van Sectie-C. We kijken er enorm naar uit!

Social Enterprise

Breen Services mag zich voortaan een ‘Social Enterprise’ noemen! Dit betekent dat wij ons hebben aangesloten bij hét netwerk van ondernemers waarbij de sociale impact van het ondernemen voorop staat. Wij hopen hiermee een nog grotere bijdrage te kunnen leveren aan een inclusieve samenleving en vooral ook veel te leren van collega ‘social enterprices’.

https://www.social-enterprise.nl/

 

WordPress FormMaker FormViewer

Eén van onze enthousiaste medewerkers, Thijs, is de afgelopen tijd flink bezig geweest met het maken van een eigen plug-in voor WordPress. Deze plug-in is ontwikkeld met als doel de inschrijvingen van een FromMaker formulier in een mooie widget overzichtelijk weer te geven.
Deze kan gebruikt worden om bijvoorbeeld inschrijvingen van een evenement te laten zien, reviews of vragenlijsten weer te geven. Thijs zijn plug-in is zelfs zo goed dat hij  is opgenomen in de officiële lijst van plug-ins van WordPress.

Thijs vertelt dat hij het hele proces als volgt heeft ervaren: “Toen ik hier aan begon had ik niet gedacht dat de plug-in dermate groot zou worden. Maar na een paar maanden hard werken is de plug-in eindelijk af en kunnen mensen hem gaan gebruiken. Ik ben heel erg blij met hoe de plug-in uiteindelijk is geworden.”
Breen Services is erg trots op Thijs en juicht zijn werk toe.
We wensen Thijs nog veel van deze mooie overwinningen toe.

LAN-party

Afgelopen weekend was er een heuse LAN-party (LAN = Local Area Network) op kantoor, georganiseerd door en voor onze medewerkers. Alle werkplekken waren bezet en er werd voornamelijk Minecraft gespeeld. Een aantal medewerkers heeft op kantoor overnacht. Erg leuk én gezellig!

Nieuwe stagiair

De scholen zijn weer begonnen!
Dat betekent dat wij ook onze nieuwe stagiair Sam hebben mogen verwelkomen. Sam doet de opleiding applicatie- en mediaontwikkelaar niveau 4 aan het  Summa College  in Eindhoven. Hij zit in zijn tweede leerjaar en hoopt de komende maanden veel op te steken bij Breen Services. Welkom Sam en veel succes met je stage!

Toewijzing TOP Opleidingsplaatsen

TOP Opleidingsplaatsen

Het is opnieuw gelukt. Een lustrum. Voor de vijfde maal is het jaarlijkse toewijzingsvoorstel, gemaakt voor TOP Opleidingsplaatsen, gereed. Een voorstel voor de toekenning van een beschikbaarheidsbijdrage voor de instroomplaatsen van de medische vervolgopleidingen gezondheidszorgpsycholoog, psychotherapeut, klinisch psycholoog, klinisch neuropsycholoog en voor de opleiding tot verpleegkundig specialist ggz.
Een proces in diverse stappen met dataverwerking en complexe berekeningen. En elk jaar weer een tikkie anders. En dit jaar voor het eerst met een zelf ontwikkelde webportal waardoor de transparantie naar betrokkenen verhoogd is.
5 jaar alweer en elke keer weer met veel plezier gemaakt. Er ligt nog veel afrondend werk maar alvast dank aan iedereen die hieraan meegewerkt heeft. En dan op naar het toewijzingsvoorstel van 2020.

Uitje team Breen Services

Deze week hadden wij een uitje met het hele team van Breen Services! De middag begon met koffie, thee of wat fris met een lekker stuk vlaai. Vervolgens gingen we op 'reis' met deze leuke vakantie bus. We hadden onszelf op het nippertje binnen het uur bevrijd uit de escape-room. En ja..... we hadden ook wat aanwijzingen gekregen vanuit de controleroom.
De dag werd afgesloten met een gezellige en lekkere barbecue.

Nieuwe medewerker

Sinds deze week heeft Breen Services een nieuwe medewerker erbij: Bart!
Bart loopt al een tijdje mee bij ons op een werkervaringsplaats en heeft nu de stap gemaakt om bij ons in dienst te komen. We verwelkomen hem graag in ons team. Succes Bart!

Sociaal ondernemen, ASS op de werkvloer

Op vrijdag 6 april gaven Oscar en Judith  bij Open Coffee Dommeldal de presentatie 'ASS op de werkvloer', over sociaal ondernemen en samenwerken met mensen met autisme. De presentatie was succesvol. Bezoekers waren geïnteresseerd en we hopen dat ze met onze presentatie geïnspireerd zijn geraakt om ook eens na te denken over dit onderwerp en mogelijk iemand met een arbeidsbeperking een kans te bieden.

De presentatie met aanvulling van links naar een aantal handige websites is hieronder te vinden.

Websites met informatie over autisme en sociaal ondernemen:

Autisme:
http://www.autisme.nl/

Participatiewet:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/participatiewet

Werkbedrijven:
https://www.ergon.nu/
https://www.senzer.nl/
http://www.04werkt.nl/

Prestatieladder Sociaal Ondernemen:
https://www.pso-nederland.nl/

Presentatie ‘ASS op de werkvloer’

Op vrijdag 6 april geven Oscar en Judith van Breen Services een presentatie bij Open Coffee Dommeldal: 'ASS op de werkvloer'.

Zij komen vertellen wat het inhoudt om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst te hebben. Hierbij gaat het in dit geval om mensen met autisme. Wat kunnen deze mensen voor je bedrijf betekenen en wat kun jij voor deze mensen betekenen. Hoe gaat sociaal ondernemen in zijn werk.

Ben je hier nieuwsgierig naar, kom dan zeker luisteren en meepraten.

De ochtend is van 9.00 tot 11.00 uur bij de Opwettense Watermolen in Nuenen. Kijk voor meer informatie en aanmelden op: www.ocdommeldal.nl

 

Begin stage Jeroen

Deze week is onze nieuwe stagiair, Jeroen begonnen!
Jeroen heeft zijn laatste stage bij Breen Services, als afronding voor zijn opleiding ICT applicatie ontwikkelaar aan het  Summa College  in Eindhoven.
We wensen Jeroen veel succes toe en hopen dat hij een fijne tijd bij ons zal hebben.

Bezoek aan Nunhems – Bayer

Softwareontwikkelaars zitten niet de hele dag code te kloppen. Zo brachten Joep en Jeroen een bezoek aan zaden producent Nunhems-Bayer, waarvoor zij een ondersteunende Access-applicatie aan het ontwikkelen zijn. Een Microsoft-tool waarmee op relatief eenvoudige wijze ideeën gerealiseerd en fijn geslepen kunnen worden. Het bezoek werd bekroond met een mooie rondleiding door de fabriek waar zaden worden verwerkt, kwaliteitscontrole ondergaan en gereed gemaakt worden voor verkoop. Een goede, en leuke, input voor de afronding van het project.

http://www.nunhems.nl

 

Website TOP Opleidingsplaatsen

Vandaag is de volledig vernieuwde website van TOP Opleidingsplaatsen online gegaan.
Oscar heeft de afgelopen weken hard gewerkt om er iets moois van te maken voor deze fijne, trouwe klant.

TOP Opleidingsplaatsen

Snuffelstage van Joey

Joey's eerste ervaring in de IT

Vandaag was bij ons op kantoor de nieuwsgierige Joey. Hij mocht bij ons op snuffelstage en heeft daarom met Oscar een dagje meegekeken. 

Dit zijn bevindingen:

Bij binnenkomst op kantoor leerde ik Jeroen kennen, hij vertelde mij dat ik vandaag met websites kon werken. Dat vind ik ook zeker interessant!

Samen met Oscar ging ik toen een website maken, ik heb geleerd dat website veel werk is om een klein gedeelte te krijgen. We hebben samen wat geprogrammeerd en zo heb ik een oefenwebsite gemaakt over mezelf. 

 

Ook heb ik diepgaande uitleg gekregen over hoe de computers werkt, ik weet nu bijvoorbeeld dat 01011100 eigenlijk 188 is. Stiekem is het makkelijker dan ik dacht. Wiskunde is dus een erg belangrijk vak. 

Na de lunch heb ik nog wat uitleg gehad over het internet en weet nu dat een DNS server de telefoongids van het internet is. Deze zoekt namelijk het IP adres bij de website op.

Ik heb een erg leuke dag gehad, er werken leuke mensen op kantoor , ik heb kennisgemaakt met Joep, Jeroen, Judith en Oscar. 

Groetjes Joey

Wij van Breen Services wensen Joey heel veel succes nog met school en hopen dat hij een mooie carrière tegemoet gaat.

Laatste stagedag

Vandaag heeft Niels zijn laatste stagedag bij Breen Services! Niels studeert ICT netwerkbeheer aan het Summa collega in Eindhoven.
Afgelopen maanden heeft Niels onder andere gewerkt aan het verbeteren van ons interne netwerk. Niels bedankt voor je inzet en veel succes met de rest van je opleiding!

Bakkerij van Eijk

Wat is het toch leuk om voor zoveel verschillende (soorten) bedrijven te mogen werken. Zoals deze:   Bakkerij van Eijk  in Someren-Eind. Deze bakker werkt met een Access database van Breen Services om bestellingen goed te kunnen verwerken.

Account- en wachtwoordmanagement

In den beginne

In het begin van het internet had je hooguit een handjevol wachtwoorden en kon je ze nog wel op een kladblaadje ergens opschrijven. Maar omdat het internet sinds het begin enorm is gegroeid, en daarmee ook het aantal gepersonaliseerde diensten, houden mensen er nu al snel een Excel sheet of Word document op na.
Het allerergste is natuurlijk dat je voor elke dienst weer een ander wachtwoord moet bedenken en onthouden. Je krijgt dan al snel dat je veel gebruikersnamen en wachtwoorden moet onthouden. En je zal de eerste niet zijn die een wachtwoord vergeet.

Authenticatie

Steeds meer diensten op het internet maken gebruik van een account. Een account is in wezen niets meer dan manier om aan te tonen, tegenover van de dienst, wie jij bent. Meestal word hierbij gebruik gemaakt van een gebruikersnaam en een wachtwoord. Je gebruikersnaam kan een naam, bijnaam, e-mailadres of telefoonnummer zijn maar hier zijn vaak weinig eisen aan gesteld. 

Lock

Een wachtwoord daarentegen is een geheime afspraak tussen jou en de dienst die aangeeft: “Als iemand deze geheime afspraak kent ben ik het.” Daarom is het belangrijk dat die geheime afspraak ook lastig is en dat je het niet hergebruikt zodat mensen niet met dezelfde sleutel overal in kunnen. Vaak zitten er veel eisen aan een wachtwoord, zoals: 8 letters, 2 cijfers, 1 symbool, 3 hiërogliefen, 2 stuks fruit en een sterrenbeeld

Opschrijven

Natuurlijk is het gemakkelijk om je wachtwoorden mooi en overzichtelijk op te slaan in Word, Excel of OneNote. Het is ook de minst veilige, sterker nog, het is dan zelfs verstandiger om de papieren versie te gebruiken. Dit is omdat in Word en Excel je wachtwoorden als “pure tekst” worden opgeslagen, er komt geen enkele beveiliging aan te pas. Iemand die onbedoeld toegang krijgt tot je computer heeft dan in zeer korte tijd toegang tot alle diensten waar jij gebruik van maakt.

De oplossing

Het beste is om je wachtwoorden te bewaren in een password manager. Dit zijn programma’s die je wachtwoorden voor jou onthouden, bijhouden en versleutelen (encrypten). Die versleuteling is de manier om je wachtwoorden een stuk veiliger te bewaren. Ze kunnen zelfs automatisch velden invullen waar nodig.

Managers vs. documenten

Maar waarom zou je nou een wachtwoord manager verkiezen boven een gewoon document, sheet of Note? Het gaat hier om zowel veiligheid als gemak. Traditionele documenten zijn onbeveiligd en zijn ook niet ingericht om dit eenvoudig te doen. Dat betekent dus dat iedereen jouw lijst met wachtwoorden eenvoudig kan openen en bekijken, iets wat natuurlijk ongewenst is. Wanneer iemand een setje wachtwoorden nodig heeft worden deze vaak via email verstuurd. Wanneer die onderschept worden zijn de gevolgen soms slecht te overzien.

Een manager versleutelt, met encryptie, jouw wachtwoorden in een speciale kluis waar je alleen in kan met een “master password”. Dan kan de manager ze voor jou invullen zodra je een site bezoekt waar je een wachtwoord van hebt. Ook zijn je wachtwoorden te organiseren in groepen. Sommige van deze managers hebben zelfs opties om zakelijke wachtwoorden met een team te delen.

Opties

Je hebt password managers in twee globale soorten: Losstaande programma’s die je op je computer installeert en alleen op die computer beschikbaar hebt of als clouddienst waardoor je jouw wachtwoorden op al je apparaten beschikbaar hebt. Denk bijvoorbeeld aan je telefoon of tablet.
De keuze is dan aan jou of je voor de gemakkelijkere dienst kiest of voor de macht van een losstaande installatie. Bekende wachtwoordmanagers zijn: lastpass, keepass, dashlane en 1password.

Elk van deze diensten heeft zijn voor- en nadelen. Hierover valt veel te discussiëren en er is ook veel informatie over te vinden. Wij raden je aan om even de tijd te nemen en je hier in te verdiepen. Dit kan in de toekomst grote problemen voorkomen.

www.lastpass.com
keepass.info
www.dashlane.com
1password.com

Recht-oprecht

We mochten vandaag een fijne klant ontvangen op kantoor: ‘Recht-oprecht’. Een juridisch advieskantoor met een sociaal gevoel.

Afgelopen tijd heeft een van onze medewerkers succesvol een opdracht voor hen uitgevoerd en afgerond. Het uitbouwen van een bestaande website in ‘Wordpress’ met een webshop.  Met een abonnement op deze webshop kun je een jaar lang gebruik maken van op maat gemaakte juridische documenten.

Vandaag hebben we hier op terug geblikt en een eerste start gemaakt voor een mooie vervolgopdracht.

https://recht-oprecht.nl/

Nieuwe stagiair

Vandaag is onze nieuwe stagiair Niels bij ons begonnen. Hij volgt de opleiding ICT netwerkbeheer aan het Summa College in Eindhoven.
Niels zal het hele schooljaar bij ons zijn. Niels, we wensen je veel succes met je stage!

 

Vakantie voorbij

Bij ons zijn alle vakanties weer voorbij, tijd om weer met volle vaart aan het werk te gaan! Onze computers draaien fulltime, de hersenen kraken en er wordt op toetsenborden getikt en muizen geklikt.

 

Bedrijfsuitje

Op woensdag 12 juli hebben we een fantastisch bedrijfsuitje gehad! We zijn naar blacksmith  Zjakkoo  geweest en hebben daar onze eigen bieropener gesmeed. Dat was super leuk om te doen! Dank je wel Maarten!
We hebben de dag afgesloten met een barbecue bij ons thuis.

Laatste stagedag Roel

Vandaag was onze stagiair, Roel, voor het laatst bij ons aan het werk. Binnenkort mag hij zijn diploma MBO ICT niveau 4 gaan ophalen, Gefeliciteerd Roel, het was gezellig om je bij ons te hebben!

Eindpresentatie stagiair

Vandaag heeft onze stagiair Roel, zijn eindpresentatie gehouden. Tijdens zijn stage heeft Roel gewerkt aan een registratiesysteem voor vrijwilligers. Dit kan ingezet worden bij b.v. een bibliotheek om alle vrijwilligers en hun gegevens en vaardigheden in bij te houden.
Nog een paar weken en wat laatste werkzaamheden en dan is Roel klaar om zijn diploma ICT niveau 4 in ontvangst te kunnen nemen op het Summa College ICT.

Roel presentatie

Classic Homeride Autorally 2

Classic homeride autorally

Gisteren was de Classic Homeride Autorally, georganiseerd door Treetops. We hebben een topdag gehad!

Om te beginnen een fijne ontvangst met uitleg over de rit. Het enthousiasme van de organisator was aanstekelijk. De rit was heerlijk met mooi weer en een prachtige omgeving. We zijn niet bij de besten geëindigd, maar het was helemaal niet verkeerd voor een eerste keer.

En het mooiste is, de opbrengst van deze dag komt weer ten goede aan het Ronald Mc Donald Kinderfonds.